Sunday, 22 March 2015

Mešita Šejka Zayeda a Muzeum Saadiyat Experience

Na dnešní odpoledne byl naplánovaný výlet pro nové zaměstance organizovaný hotelem. Po relaxu u bazénu jsem se tedy zahalila od hlavy až k patě a vyrazila k autobusu směr Sheikh Zayed Grand Mosque. Jedno z nejatraktivnějších míst v Abu Dhabi. Tuhle City Tour jsme dostali jako dárek od hotelu a v busu se nás nových koňů sešlo ke dvaceti. Co jsem slyšela, tak tohle je jedna z mála (ne-li jediná) mešita, kam mají vstup povolený i ženy. Takže tu panují dost ostrá pravidla co se týče oblékání. Jakmile něco jen trošku průhledné nebo „něčím“ ruší, musíte si jít do fronty pro abáju (takový ten černý muslimský hábit). No a co se nestalo. Já, po více než dva roky trénovaná muslimským světem v Egyptě, jsem stanoveným dress codem neprošla J. Nikdy neuhádnete proč. Protože jsem měla na tričku fotku prostovlasé holky s odhaleným předloktím J. Mazec. Takže mi jeden z nováčků propůjčil svou vestu, abychom nemuseli čekat na abáju a šli jsme dovnitř.



Ta mešita je vskutku majestátní, září už z velké dálky a čím víc jsme se blížili, čím okouzlenejší jsem byla. To je něco neuvěřitelnýho. Mešita šejka Zayeda stojí všehovšudy pouhých pět let, ale už teď je považována za centrum emirátských muslimů. Mozaiky v mramoru jsou vytvořené z drahých kamenů a stropy uvnitř mešity zdobí tisíce krystalů Swarovski. Jaj, jak já bych si přála jednou dostat nějakej úžasnej a hodně drahej šperk od pana Swarovského J Jak byly všechny holky v těch šátcích, to je něco tak krásnýho. Všem to strašně slušelo. Já nevím, co všichni proti tomu šátku mají. Není to vůbec žádný projev nesvobody, ale naopak hrdosti a důstojnosti. A všem to tak sluší.
 
Ještě byla na programu prohlídka muzea na ostrově Saadiyat. Saadiyat je místo pusté a nedotčené, kromě pár budov. Ale podle tohohle muzea by se mělo do dvou tří let proměnit k nepoznání. Ukázali nám tam všechny plány a modely, jak by to mělo vypadat. Nádhera nad nádheru. Dokonce plánují postavit i metro a propojit ho s Dubají. Byl to zážitek, jak měli v muzeu všechno moderní, digitální.. Je vidět, že tady fakt tečou velký prachy, kam se podíváte. Až se mi zdá trochu pokrytecký, že se pořád a pořád staví luxusní mrakodrapy, platí se nejlepší architekti z celýho světa a vůbec se tak nějak plýtvá, když v sousedních zemích mají sotva co do huby. Ale co jsem nedávno četla, tak chtějí Emiráty nacpat do Egypta spoustu peněz, tak to mi udělalo radost J
Cestou zpátky domů jsme projížděli kolem stáje Ferrari, takže to bude moje další zastávka, až budu mít volno. Dá se tam prý projet ve Formuli 1 a vyzkoušet si i její řízení. Za mírný poplatek :) Což si jako vášnivý řidič nemůžu nechat ujít :) Dneska jen takhle krátce. Zítra mě čeká první den „odvodu“ do práce. Už se nemůžu dočkat, všichni mi tady moje pracovní zařazení závidí J Tak pa pa, Janina

 

2 comments:

  1. Skvele :) Uz se tesim na dalsi clanek o tvojí práci a na clanky s uzitecnymi informacemi, velmi by me lakalo v budoucnu vycestovat do SAE bud za praci a nebo alespon jako turista :)

    ReplyDelete
    Replies
    1. Děkujůůů. Určitě to zkus, já tu sice jsem teprve pár dní, ale naprosto nadšená :) Btw. nový článek už je online :D

      Delete