Thursday, 7 May 2015

Baywatch v Abu Dhabi


Mno, tak co bych Vám tak dneska pověděla? Už je mi skoro trapný pořád psát, že nic nestíhám, ale bohužel tenhle stav pořád trvá. Minulou neděli začal NAOSTRO onen zmiňovaný plavčický kurz. Což zahrnuje každý den ráno dvě hodiny plavání v bazénu a pak dalších šest hodin teorie v učebně. Nikdy bych neřekla, že toho plavčík potřebuje tolik znát a vědět. No, schválně, kolik z vás ví, že plavčík jenom tupě nestojí na kraji bazénu a nečumí do vody? Takový člověk musí umět velmi dobře (a hlavně rychle) plavat, musí znát symptomy spousty zdravotních komplikací a vědět, jak je „léčit“, respektive jakou zvolit první pomoc, pak tu samotnou první pomoc poskytnout, musí znát techniky záchrany tonoucího, musí umět předvídat problémy a předcházet jim a znát spoustu dalších věcí a informací. Je to dost náročnej a zodpovědnej džob. Ono to vypadá jednoduše, že plavčík celou pracovní dobu jen stojí u bazénu a nic nedělá, ale když člověk nahlídne pod pokličku, tak tenhle zažitej názor hodně rychle přehodnotí.

No, co tím chci říct. Že jsem po pěti dnech kurzu sakra unavená. Příští dva dny mě čeká samostudium a samo-trénink a v neděli jsou zkoušky. Dost se toho bojím, protože narozdíl od ostatních lidí ze skupiny jsem jediná, kdo nemá s touhle profesí žádný zkušenosti a navíc jsem i mezi náma 8 lidma jediná holka. Takže jsem logicky nejpomalejší a nejslabší. Ale limity mám stejný jako kluci. Žádný úlevy. M.A.S.A.K.R.

 
Abych ale jen nenaříkala, tak musím říct, že se taky dost při tom tréninku nasmějeme. Kluci jsou fantastický a za těch několik dní, co trénujeme, se z nás stala skvělá parta. Ani se mi nebude chtít vracet zpátky do kids clubu, až tohle skončí. Bez ohledu na výsledek zkoušek. A máme i skvělýho učitele. Je to Anglán, takže dost oceňuju, že můžu poslouchat jeho angličtinu a učit se víc z gramatiky. Taky se s tímhle kurzem samozřejmě pojí spousta nových anglických slovíček, takže je to fakt super. On pořád říká „Zapomeňte na Pobřežní hlídku, tady jsme v realitě“ J. Ale ono třeba to poskytování první pomoci je v podstatě stejný jako v tom seriálu, takže i to pubertální sledování Baywatch se vyplácí. Všechno v životě má nějaký smysl J.

Já tak nějak počítám, že to na první dobrou nedám, takže pak mám dalších 28 dní do dalších zkoušek. Mám špatnou techniku plavání, tudíž jsem pomalejší, než bych mohla být a pak taky nějaké ty složité „vyprošťovací“ techniky mi taky zatím moc nejdou. Pokaždý jsem strašně nervózní před ranním plaváním, protože mám pocit, že na to nemám. Ale všichni mě podporují a pomáhají. Tak se aspoň necítím tak trapně.
 
Takže tohle všechno teď okupuje moje dny v Abu Dhabi. Kromě toho, dneska jsem dostala emirátskou „občanku“, takže hurá a juchů, už je ze mě oficiálně rezident Spojených arabských Emirátů. To je krásnej pocit. Miluju to tady. Jen mi chybí trochu víc té „arabskosti“ okolo. Snad 80 procent lidí tady jsou Asiati a hodně je tu slyšet i ruština. To pak mám vždycky radost, když zaslechnu v dáli volání k modlitbě z mešity, nebo když slyším arabštinu na ulici třeba. Jsem strašně unavená z toho všeho plavání, takže pro dnešek jen takhle krátce. Příště napíšu o mém druhém výletu do Dubaje a taky o mé nové lásce J.

 

No comments:

Post a Comment