Friday, 1 May 2015

Tentokrát o nákupech a jiných radovánkách v Abu Dhabi


Zdravím z Abu Dhabi J. Jak jsem si minule slibovala, že vyrazím na nákupy, tak jsem tak učinila. Ale jsem nehorázně zklamaná. Byla jsem ve všech sportovních obchodech a nekoupila jsem nic! Slovy NIC. Zdá se mi, že všechny ty značkové věci jsou velmi pochybné kvality a navíc nehezkého designu. Fakt jsem si připadala spíš na vietnamské tržnici, než v Nike a Pumě. Kdejakej šikmouš prodává padělky daleko lepší kvality než to, na co jsem narazila v kamenném značkovém obchodě. To se týkalo i (údajně) originálního Zumba oblečení, které je samo o sobě krásné a hodně barevné. To, co jsem viděla tady, mi úplně vyrazilo dech. Takový sociální textílie, jakoby je někdo vyhrabal ze sekáče a pověsil s novou visačkou do značkového krámu. Fuj. Měli by se stydět. Je to předražený a navíc nehezký a nekvalitní. Takže není všechno zlato, co se třpytí tady. Takže moje zbrusu nová kreditka s čerstvou výplatou zůstala takřka nedotčená. Což je na druhou stranu dobře J.

Kdyby Vás zajímaly ceny v obchodech, tak jídlo je víceméně stejně drahé, jako u nás (pokud nechodíte od restaurace, ale nakupujete v sámošce). Drahé jsou sýry a lesní ovoce (což si bohužel ani jedno neodpustím). Kosmetika je taky víceméně stejně drahá. A jelikož spíš dříve než později očekávám kolaps mého noutbuku, tak jsem orientačně mrkla i na ceny noťasů a to byla teda pálka. Malý obyčejný počítač neseženu pod 9 tisíc?? OMG, budu ho muset koupit někde na černém trhu. Oblečení je podstatně dražší než u nás, ale dá se to ustát. Pokud nemáte potřebu kupovat si nové tríčo každý týden J. Nikde jsem zatím nenarazila na moje poznávací znamení – široké aladin kalhoty, kterých mám z Egypta a Kypru milion. Což je na arabskou zemi neskutečné. Na obranu Emirátů musím říct, že jsem tady zatím neviděla NIKOHO, kdo by ty širokánské neforemné kalhoty z harému kromě mě nosil J. Musím je někde najít, jinak můj pohár spokojenosti zůstane nenaplněn.

 
Zatím mi vlastně za celou dobu mého pobytu (a že už tu budu skoro dva měsíce) nic moc do mého šatníku nepřibylo. Jen pár nezbytností, třeba oblečení do bazénu v hotelu (protože máme zákaz tam lítat v bikinách). Zatím nic, co by dostálo mé pověsti módní ikony. Ale nechci utrácet za hadry, když mi bohatě stačí to, co mám ve skříni. Ale to je možná tím, že po obchodech se svrškama radši moc nelezu, abych tam náhodou nenarazilo na něco neodolatelného. Naučila jsem se kupovat oblečení z ryze praktických důvodů, než z estetických. Ale i ta estetika dostane prostor J. Všeho do času.

Mám-li mluvit o cenách v našem hotelu, to je dost šílený. Když si někdo bez mrknutí oka může dovolit nocovat tady za 8 tisíc na osobu, tak pak jen lehce mávne rukou nad třinácti stovkama za oběd v restauraci. A denní vstupné na pláž a bazén pro „nehosty“ za 1500,-? Opravdu nechápu, proč lidi tak bezmyšlenkovitě rozhazují.

Musím se pochlubit, že jsem zvládla jazykový test z ruštiny, což znamená navýšení platu o cca tisíc korun. Dodnes nechápu, jak je možné, že jsem prolezla, protože moje ruština není nic moc. Spíš nic, než moc. Ale když mi chce hotel mermomocí vyplácet víc, já se bránit nebudu J. A proto hlásám ono tisíckrát omílané Učte se, učte se, učte se. Protože to, co umíte, se někdy opravdu vyplácí :). Za tři týdny projdu kurzem první pomoci, tak pak budu moci dělat babysitting, což znamená další příliv do mé vždy bezedné peněženky. Takže korunky (dirhámky) ať se ženou a kutálí směrem ke mně. U mě jsou vždy vítané.

 




No comments:

Post a Comment