Saturday, 27 February 2016

Může být muslim gay?


Byla jsem tuhle před pár dny v Dubaji a zatímco jsem se usadila v egyptské restauraci v Marina Bay, nevím proč, ale napadlo mě napsat článek o muslimech – gayích. Respektive jak se k tomu oni staví, a jsou-li mezi těmito lidmi VŮBEC lidé homosexuální orientace. A možná překvapivě, možná ne, jsou. Pár jsem jich na své cestě životem potkala a jejich přístup k sobě samým se liší podle toho, v jaké komunitě a společnosti žijí. Zatímco jeden je pyšný čtyřprocentní Jihoafričan, další (občan Egypta) by svůj „stav“ neprozradil ani za zlatou cihlu.
 
Když jsem žila v Egyptě, všichni do jednoho mi zarputile tvrdili, že Egypt žádné gaye nemá. Slovy NEMÁ. Což ale statisticky i logicky jednoduše nemůže být pravda. Jednou mi byla vyprávěna story z egyptské armády. V této zemi funguje odvod na vojnu, jako kdysi u nás a údajně (zdráhala jsem se tomu uvěřit) se při náboru testuje, zda je dotyčný gay nebo není. A to prosím tak, že mu oficíři vloží prst do zadku a čekají, jestli se chudák budoucí voják eroticky vzruší. Pokud ano, může si ho dojít do kasáren vyzvednout vlastní matka jako svou „dceru“. Oponovala jsem, že to je absurdní, ale Egypťani mi přísahali na Alláha – tak jak to oni umí, že se to skutečně takhle odehrává.
A druhá story z Egypta, které jsem byla sama na vlastní oči svědkem ve svém hotelu. Ruský postarší turista a mladý atletický Egypťan. Sdíleli společný pokoj, ale „na veřejnosti“ jsme ty dva nikdy neviděli spolu. Jeden trávil celý den na pláži opalováním své svalnaté tělesné schránky a ten druhý popíjel vodku za vodkou v hotelovém baru. Co spolu ti dva prováděli po nocích za zavřenými dveřmi, zůstává nepsaným tajemstvím. Faktem je, že se onen Egypťan pár číšníkům „pochlubil“, že tohle je pro něj luxusní dovolená, celá hrazená oním přiopilým Rusem. Co k tomu říct?
Celkově, homosexuálů bude mezi muslimy s největší pravděpodobností úplně stejný počet, jako kdekoli jinde. Ne-li dokonce o něco víc. Ono by se ve finále ani nebylo čemu divit v té jejich společnosti, která se striktně dělí na muže a ženy. A to třeba i na svatbách, kde je pravá polovina sálu čistě ženská a druhá ryze mužská. Kluci se s holkama o samotě před svatbou skoro nesmějí vídat, takže většinu času tráví ve společnosti stejného pohlaví. A ta sexuální neukojenost a nevybouřenost se může projevovat třeba i „dočasným“ zájmem muže o muže. Tomu nahrává třeba i způsob zdravení, když se dva kamarádi potkají na ulici. Otírají se o sebe nosy a přijde jim běžné se při chůzi držet za ruku. Pro nás jasná známka homosexuality, pro Araby/muslimy přirozená věc.
Co se týče leseb, nemám absolutně žádné zážitky a zkušenosti. Tímhle článkem nechci říct nic konkretního, nestavím se na žádnou stranu barikády. Vím, že je to téma citlivé. Jen jsem o tom chtěla napsat jako o možné zajímavosti. Je to můj pohled na věc, žádná fakta. Aby bylo potenciální kritice jasno J.
Ale v té Dubaji mi bylo krásně, zatímco jsem se pod leskem mrakodrapů cpala egyptským obědem a přemýšlela o schématu tohoto textu. To jen abyste věděli, co všechno mě napadá, když se sama vydávám do arabského velkoměsta J.  

No comments:

Post a Comment